Orbit or not Orbit
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Apres discutions sur le sujet avec Mitch Orbit gauche ou droite, voici les Précisions données par WACCO
Pour la DA:
Radar CAP Parameters:
(1) Fifteen NM racetrack pattern based on the CAP point. . If the threat vector logic system is used the CAP will be located 40 NM out of BE on the threat radial
(2) Left turns with the hot leg towards the threat and ending at the CAP point.
(3) Speed 400 knots IAS/.8 Mach.Pour l’attente:
“Rendezvous” procedure used to marshal/hold a small or medium size package of aircraft from one base or bases in close proximity. To make the next TRP on time, aircraft adjust the length of their pattern Parameters.
(1) Twelve NM racetrack pattern aligned along track - Left turns.
(2) Speed 360 kts ground speed (GS).RVT:
Anchor Pattern
a. The refuelling anchor pattern is a left-hand racetrack with legs separated by as little as 7 nm
for smaller, slower tankers such as the KC-130 and as much as 20 nm for larger, faster tankers.
The standard leg length for this pattern is 50 nm.Pour le A/S :
Notamment pour les pattern illumination ou les engagements, les virages par la droite semblent privilégiés, peut être en fonction de l’emplacement des POD, ou autre???
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En air sol, tu as toujours plus de temps de visibilité (moins de masquage) avec le pod si tu tournes du côté du pod.
Il y a quelques cas spécifiques où cela dépend (terrain accidenté par exemple).Tu peux contourner le problème de terrain accidenté en faisant des patterns en hippodrome dans l’orientation du talweg principal mais tu auras quand même du masquage. Cela à aussi l’avantage de te faire voler moins haut qu’un orbit. C’est trés pratique quand tu as un trinome (1x reperage/bda et 2x engagement)